Hilsener fra “borte-hester”

 Her ser dere ANNAR. Han har nå bodd 2 år hos Emma og Linda. Som sikkert de fleste av dere husker, så var Annar PENNY-HESTEN -og Emma var den heldige som vant denne flotte hesten.  Det var veldig mange som ønsket å vinne han- men vi hadde helt klare oppfatninger av HVORDAN type hjem Annar skulle ha. Og vi klarte å finne det perfekte hjem  -og som dere ser på bildet så koser han seg veldig der.

 I begynnelsen leide Emma og Linda stallplass til Annar på nabogården, men etter hvert ordnet de istand på sin egen gård slik at de fikk mulighet til å ha han hjemme. De kjøpte da en fjordingvallak til slik at Annar skulle få selskap- og mor og datter kunne ri sammen 🙂

 Frost og Annar med Emma og Linda

Siden jeg er venn med Linda på facebook følger jeg stadig oppdateringer – veldig koselig. De er flinke til å bruke hestene, trur de stort sett er på tur hver eneste dag -og ofte på langturer 🙂  Emma har også sin egen blogg på penny-nettsiden, så man kan følge de der også.

 

 TWIST  er borte på for i vinter. Tidligere har han vært lånt bort til rideskole – så nå trur jeg han synes det er utrolig godt å være bortskjemt enmannshest hos Kristine på Vestre Spone.

 Kristine har ridd her på Tajet (og vært stalljente) flere år- hun er en veldig søt og flink jente, så vet hun steller godt med Twist.  Begge to er veldig glad i sprang -og nylig hoppet de 1 meter !  Twist kommer tilbake til rideleiren.

Kristine leier stallplass hos Wenche – der får han gå på utegang med mange andre lekne gutter -så han har det som plommen i egget.  Der går han bla sammen med russ-hingsten Assar som vi eide før.

 Jeg (og Maren Agnete) importerte denne vakre russ-hingsten fra Gotland. Dessverre hadde vi ikke lenger muligheter til å ha hingst da vi begge ble gravide- og synes han var for fin til å kastrere.. Derfor var det en veldig god ordning at han havnet hos Wenche -mens vi fikk Mundur i bytte.  Assar er nå godkjent ponnitraver, han brukes også som ridehest -og han er en ekstremt snill hingst!  Nå i April ble han vist på hingstekåring på Norsk hestesenter, Starum.  Dessverre viste han halthet på et ben og gikk dermed ikke igjennom.  Han er i ettertid blitt røntget og ikke funnet noe galt, så da får vi krysse fingre for at det bare var noe forbigående og at han går igjennom neste år.  Han fikk full-score på lynne i alle fall 🙂

 Her er et nytt bilde av ODDNY -som dere ser begynner hun å bli ganske rund om magen. Føllet ventes i løpet av mai. Blir veldig spennende se. Oddny ble solgt tilbake til sin forrige eier i Sverige i fjor. Hun står nå på stutteri Croneld.

 

ALVA er borte på for hos Linn i Hønefoss. Der har hun selskap med en shetlandsponni, går på stort område og ser ut til å ha det veldig bra. Hun blir ridd flere dager i uka. Dessverre har jeg ingen bilder av henne (bare på tlf min), men har fått oppdateringer at de er veldig fornøyd med henne 🙂

 

 Jeg fikk nylig oppdatering fra de som kjøpte TIMON også. Og de er SÅ fornøyd! Ingenting kunne vært bedre- han var en ponni som jeg var veldig glad i -og vond å selge..  På bildet ser dere han med hans nye eier som heter Emma.  De to er blitt skikkelig bestevenner-  Timon kommer løpende og kneggende når hun roper på han 🙂  Og de leker sammen ute i inngjerdingen.  Timon har selskap av 3 islandshester.

 

og her er et bilde av ROSITA.  Hun bor fremdeles hos Nathalie som kjøpte henne av meg. Hun står oppstallet på et hestesenter og er blitt skikkelig  “ridesenterhest” som ris mye i ridehuset. Jeg har sett videoer av de to -og det ser veldig bra ut!  Rosita kjeder seg nok litt der iblant -hun er jo litt leken “utehest” , men fra høsten flytter både hun og eier til Tomb videregående -og det blir nok bra 🙂  Også håper vi å få besøk av de to på rideleir her engang!

 

Ikke alle salg og foravtaler er like rosenrøde…. Leonie er til salgs igjen. Dette var kjempetrist 🙁  Jeg solgte henne veldig billig til noe jeg håpet var et varig hjem. men slik gikk det visst ikke.

Til alle som har kjøpt eller lånt hest fra Tajet : jeg blir alltid glad for bilder og oppdateringer!

2 thoughts on “Hilsener fra “borte-hester”

  1. Twist koser seg masse ja! Du har nok litt rett i at han er bortskjemt! “enebarn og bortskjemt” er det ikke det man sier? 🙂 Håper så gjerne jeg kan komme på leir i år! Savner Tajet så mye! Synd mamma ikke hat ubegrensa penger, heheh 😉

  2. Så gøy med oppdateringer fra hester som har fått ny eier/er på for! håper leonie kommer til å få et nytt fint hjem der hun vil trives. Håper det ikke er noe stor med haltingen til Assar da;)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *