LUNA

  Deep Forest Luna heter denne flotte tinker-frøkna.

Luna ble født på tinkerstutteriet Vestlandbandens tinkers i 2003.  Der var hun avlshoppe før hun ble solgt til en besøksgård. Luna har avkommene :

Vestlandsbandens Lilo 2007 578002042007014   hp brun S 2009 Ickie
Vestlandsbandens Fant 2008 578002042008011   h mørkbrun   Ickie

Golden Sky   2010 

 

Luna er e. Herkules u. Lilla.

 

 En tilfeldighet eller litt flaks rett og slett brakte denne flotte hesten

hit vinter/vår 2012.  Jens Peder som jeg har handlet veldig mange hester fra ringte meg en dag og spurte om jeg trengte flere hester. Siden jeg akkurat hadde kjøpt Wilma fra han måtte jeg si at

nei det trengte jeg egentlig ikke. Men det er alltids moro med noen salgshester så jeg ville da høre hva han hadde til meg denne gangen- kanskje noe jeg kunne selge videre..  Han visste egentlig ikke

så mye om henne siden hun fremdeles sto hos gamle eier, men eneste grunn til de ville bytte henne ut var at de trengte en hest til oppdragskjøring og dette var ikke Luna helt komfortabel med.

Litt under tvil sa jeg at jeg var interessert og noen dager senere kom hun da.  Og siden har hun blitt. Og skal bli.  Et virkelig funn av en hest! Kan brukes til alt og alle og er alltid vennlig og glad. Letthåndterlig

og grei -og kan i tillegg endel.  kan til og med brukes til voltige 🙂

ikke bare allsidig og grei -men også utrolig pen er denne dama !

Det virker som Luna trives her på tajet. som sagt må jeg ofte ta meg i å tenke hun har vært her bestandig 🙂

Hun er selvsikker og trygg -både i flokken og når vi rir.  Hun er venner med de fleste, men går oftest sammen med  emil, taja og co.

Image Lilo( Lunas første føll)

og Fant -sønnen hennes

 

Det hadde vært veldig morsomt med et tinkerføll på Tajet med tiden og..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *