farvel Fernando

Fernando har bodd på Tajet i over 20 år. Og dype spor har han satt etter seg.

Jeg husker veldig godt første gang jeg så han. En nydelig mørkegrå skimmel med kullsort man og hale. Stram i kroppen og med mye energi – jeg ble forelsket med engang.

Fernando ble kjøpt fra hestehandler Wahl i Røyken som 3 -åring. Han var welsh- araber krysning og ca 137 cm.  Han kom til Tajet sammen med halvbroren Kvikk.

Helene kjøpte Fernando av meg for ca 15 år siden, men han har hele tiden stått her -og vært en del av skolehestene før han ble pensjonert for noen år siden.

større personlighet enn denne gutten finnes nok ikke. Alltid snill, men med helt egne meninger om det aller meste. På ridetimene var han ekstremt lydig når jeg så på han -og ekstremt unnasluntrer bak min rygg 😉

De siste årene fikk han bestemme det meste – når han ville bli brukt litt, når han skulle være inne -eller ute og om han ville ha på dekken. Han var utrolig tydelig i sitt språk -og etter over 20 år sammen så trenger man ikke prate så tydelig lenger heller egentlig..

Mange her var veldig glade i Fernando, minnene om han er mange og savnet kommer til å bli stort. Likevel var det helt riktig å la han gå nå.

De siste dagene var han ganske dårlig. Med vann i bla lungene var det lite å gjøre.. Likevel var han glad og positiv med stor matlyst helt til det siste.

I går fikk han sovne inn borte på jordet. mens han spiste gress og hadde Helene og meg med seg.

Fernando og tanten hans Beauty

 

 

her står det litt mer om fernando fra en gammel blogg : https://stalltajet.blogg.no/1332323397_fernando.html

One thought on “farvel Fernando

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *