Rideleirledere 2016

Hei alle sammen. Vi gleder oss til å møte deg på leir her i sommer! Kanskje kjenner du oss fra før -eller kanskje er dette din første gang på Tajet. Uansett så lover vi å gjøre vårt beste for at du skal trives her hos oss 🙂

Jeg heter Lene og eieren av Stall Tajet. Her har jeg drevet rideskole siden 1995 (og rideleir siden 1996). Jeg er 42 år og begynte å ri da jeg var 10 år. Min første hest fikk jeg da jeg var 14. Nå har jeg veldig mange hester -og jeg er veldig glad i dem alle sammen. Mine privathester er knabstruperen Linus og islandshesten Hnakki.  Jeg er utdannet som pedagogisk barnepleier og ved siden av Stall Tajet jobber jeg også noe både i skole og barnehage.

Jeg har 3 barn  (Martin, Stine og Lotta)

 

 Nils- Anders er mannen min. Selv om han ikke er like hestegal som meg, så treffer dere han nok på rideleiren. Han er altmulig-mannen på gården – som står for vedlikehold, gjerding, høyproduksjon, kjører for til hestene, fjerner møkk i inngjerdingen +++   Heldig for meg at han er arbeidsnarkoman…  

sammen har vi datteren vår Lotta som er 6 år nå (og ofte er å finne i stallen) .

 

 

Her er den flotte gjengen som skal assistere meg i sommer :

Trine  25 år. Har drevet med hest i ca 18 år og har hatt egne hester de siste 11 årene. Jeg jobber som respesjonist til vanlig og er på Stall Tajet som ridelærer 1 dag i uka. (Rei selv på Tajet som barn/ungdom)  De siste 9 årene har jeg holdt på med islandshest, både kurs og konkurranser. Nå har jeg 5 hester hjemme, men Lárus er nok kanskje fortsatt yndlingen her. Jeg bor 2 km fra Tajet.

 

Hei mitt navn er Stine og jeg er 18 år. Jeg er datteren til Lene, og har bodd på Tajet hele livet, er dermed godt kjent med alle hestene og leiropplegget her. Jeg er eier av Dee Jay ( Tysk rideponny) og Harry (Welsh cob) som nå er under tilridning. Til høsten begynner jeg med 3året på videregående, ved siden av skolen jobber jeg noe og tilbringer resten av tiden i stallen. Denne sommeren skal jeg være leder den 4. leiruken sammen med Maren, jeg er nok å se både som deltaker og medhjelper på noen av de andre ukene også. Veldig klar for leir nå, og gleder meg til å bli kjent med dere alle!

 

Jeg heter Mari Stenersen og er 15 år. Til høsten starter jeg på videregående. Jeg startet på ridekurs på Tajet da jeg var 9 og går der fortsatt. Jeg er eier av en islandshest med navnet Sørli. I år så har jeg og familien hatt Magnus og Chess på for i tillegg, noen som har vært veldig koselig. Dette blir tredje året  jeg er leder på Tajet. Jeg skal være leder uke 2 og 7.

 

Jeg heter Cornelia og er 25 år. Har drevet med hest i 20 år og har hatt egen hest (Bingo) i 11 år. Har vært på Tajet-leir nesten hvert år siden jeg var 11. (og vært leder i mange år nå)

Hei! Jeg heter Karin Glesne, er 16 år og bor på Krøderen. Jeg begynner på andre året på videregående og har drevet med hest i 5/6 år nå. Rir på kurs på Tajet.  Skal være leder på uke 7 sammen med Mari, og gleder meg til å se igjen kjente, og møte nye folk i sommer.

 

Jeg heter Vilde, og er snart 16 år. Jeg starter på videregående til høsten, forhåpentligvis helse og oppvekst med studiespesialisering i Hønefoss. Jeg startet med ridekurs på stall Tajet i 2006, og siden det har jeg vært på stallen  flere ganger i året. Til vanlig jobber jeg på stall Pandora, en rehabiliteringsstall for skadede hester 😊 Jeg er stolt eier av en veldig flott sportsponni, som heter Merlot Flight (Mikke) 😊 I år blir tredje året jeg skal være leder, og skal være leder uke 2 og uke 3.

 

Jeg heter Malin og er 13 år Jeg har ridd på tajet siden 2013 og har drevet med hest fra jeg var liten. Rir hos lene på ridekurset på tirsdager (+ er stalljente da). og jeg har egne hester hjemme (på nabogården til Tajet) . Min egen hest heter Møre Pia og er en brun kaldblodstraver .

 

Jeg heter Heidi er 13 år og har ridd  fast på tajet siden 2014 (+ tidligere da jeg var yngre også) . Jeg  er hestepasser/ rir inn Lilly , er forrytter for Magnus og rir på timer på torsdager . Jeg er stalljente og er på Tajet flere ganger i uka.  Dette er mitt første år som leder.

 

Mitt navn er Kristine Helskog, jeg er ei jente på 15 år som har drevet med hest i 8 år. Jeg begynte på stall Tajet i 2011, og har vært der hvert år siden! Jeg har en helforponni med navn Nemi og hun har jeg hatt litt over 1 år. Tidligere har jeg hatt både Dante og Twist fra Tajet på helfor. Jeg skal være leder uke 3 og det blir mitt 3. år som leirleder

 

Miriam Dramstad. 23 år gammel. Begynte å ri på Stall Tajet høsten 2004. Tar for tiden veterinær studiet i utlandet. Forhest – tsjekkisk varmblods – Oliver Kinsky. Har vært leder på Tajet flere år.

 

 

jeg heter Iselin, er 23 år og har drevet med hest i 16 år. Jobber med hester og unger. Jeg har egen hest som heter miranda. Har ikke akkurat en favoritt hest, liker å jobbe med litt forskjellig typer hester.  Jobber på Tajet 4 dager i uka -og har Miranda oppstallet der.

 

 

Jeg heter Gro Beate. Begynte å ri da jeg var ca 6 år. Er 21 år. Vært på rideleir på stall tajet mange ganger, første gangen var i 2008. Går nå hest og hovslagerlinjen på Rosthaug, ferdig til sommeren og skal da ut i lære. Yndlingshesten min er Abbe.  Jeg har praksisplass på Tajet 1 dag i uka.

 

Jeg heter Maren og er 19 år. Har ridd på Tajet siden jeg var 7 år, og går fortsatt på kurs. Til høsten skal jeg starte på høgskole, mest sannsynlig i Harstad. Det siste året har jeg hatt Mundur på halvfor, å trives veldig godt med det. I år skal jeg være leder på uke 4 sammen med Stine.
 

One thought on “Rideleirledere 2016

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *