Hester som kommer og hester som går

Den nest siste dagen i det gamle året kom en ny oppstallingshest hit. Iselin I  (vi har 2 iseliner på stallen..) har nemlig endelig kjøpt seg egen hest.

En fin fjordingshoppe på 4 år med navn Ylva.

2.nyttårsdag rir vi det nye året inn med en fin tur i Holleias skoger. Iselin K / Miranda, Iselin i/ Ylva, Maren/Mundur, Stine/ Morg, Helene/ Mai Brona (+ meg & Co)

 Ylva med Morg og Co i skau-havna

Etter rideturen var vi inne hos meg, hadde hestequiz (med bla spørsmål fra gammel-tajet-tid..) skravlet og spiste opp resten av julesjokoladen .

 

 

 

Iselin K som eier Miranda nå (kjøpte henne av Helene i høst)  jobber nå i stallen her 4 dager i uka. Vi er veldig fornøyd med henne -og det er supert å få litt hjelp!

Ikke minst er det veldig koselig at det er så mye folk i stallen om dagen!

 

Lotta hadde en skikkelig kosedag med Oliver her en søndag. Han ble dullet og kost med og fikk

både god-ord og godbiter. Etterpå rei de på både på bane og tur.

Den dagen tok vi disse bildene.

 bestevenner

hadde vi bare visst at dette er siste gang Lotta leier han inn i stallen…

Neste dag er han død.

Helt ufattelig trist og vondt. Vi har mistet hester før, men dette var det verste. Jeg sov ikke på mange netter etterpå- og enda venter jeg å se det rare lille fjeset hans, se han stå i boksen med frembeina over boksdøra som han alltid gjorde..  Lille gode vennen vår..

Oliver ble syk. Fikk kolikk og var veldig veldig dårlig. Dyrlegen kom raskt -og var her i 4 timer. men han var ikke til å redde. Til slutt ble smertene så store og alt håp ute, så det var ingen vei utenom å avlive han. Han sovnet inn på jordet på nøyaktig samme plass som Beauty forlot oss i høst. Han ble våt av tårer men jeg var der hos han hele tiden.

Dessverre er det en del av det å ha dyr. man blir utrolig glad i de- og så er de så vonde å miste.

Enda en ny hest er kommet hit. Kaja, Stine sin venninne som tidligere har vært her i perioder med nordlandshesten Balder har kjøpt seg en flott haflingerhoppe som heter Silke. Veldig koselig at også de vil være her.  Nå er det folk i stallen hele tiden nesten 🙂  Maren har Mundur på halvfor nå, så de er også mye å se.

 Ylva og Silke

 

 Kaja som stolt hesteeier til vakre Silke

Nå på mandag dro Sindy. Som mange har fått med seg har jeg avertert på finn.no at hun gis bort. Mange har henvendelsene vært , men ingen har passert nåløyet. Tanken var at Sindy skulle få det litt roligere på sine gamle dager- med færre hester og folk, godt stell og helst komme inn hver  natt (men gå mye ute ellers).  Plutselig fant jeg det rette hjem -og Sindy dro til Sandvika. Der har hun allerede funnet tonen med sin nye bestevenn -fullblodsen Morten 🙂  Håper hun får bli der ut livet.

I går kom denne ponnien hit. Hun hadde reist helt fra Stavanger. Navnet er Hisley Posy   (Posy kaller vi henne), hun er 13 år gammel dartmoorponni.

Tanken er at hun skal bli Lottas nye hest   (Lotta fylte 5 år på mandag -og ønsket seg penger til hest).

 En skikkelig søt liten dame 🙂

 

Så som dere skjønner, ting skjer her på Tajet, både fine og triste.  Men nå ser vi lyst på fremtiden og det nye året og gleder oss til mange fine dager med de flotte hestene våre. Gleder meg også til vinterleir, påskeleir og sommerleir + alle de andre aktivitetene som skal foregå her. Håper vi sees 🙂

One thought on “Hester som kommer og hester som går

  1. Hei Lene! Jeg bare lurte på hvordan det går med DeeJay, er han hos dere enda eller? Tenker på han støtt, og synes det er så godt å vite at han har fått det så fint hos dere, og jeg setter veldig stor pris på at jeg fikk komme på besøk å hilse på for ett par år siden! Jeg titter innom bloggen deres her og skulle ønske jeg var litt yngre og kunne kommet på rideleir hos dere, det ser utrolig hyggelig ut 🙂 Hilsen Silje Hansen, jeg som hadde DJ før June 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *