Ny hest på Tajet

Siden noen av hestene våre har funnet seg nye hjem, trengtes det plutselig et par rideleirhester til.  Så da var letingen i gang.

Jeg har ringt og sendt mail på veldig mange. Markedet er jo ganske fullt med hester. men på denne tiden er det mange som skal ha seg hest, så flere av de jeg fant aktuelle var solgt

kort tid etter annonsen ble lagt ut.  Og 1 hest jeg hadde bestemt meg for fikk jeg plutselig ikke kjøpe likevel… ikke alle er like positive til å selge til rideskoler. Dette skjønner jeg egentlig veldig godt

-jeg selger ikke ukritisk til rideskoler selv. Likevel trur jeg ikke nødvendigvis privathester har det noe bedre- i alle fall ikke ponnier som ofte blir herjet mye med.

Og her hos oss trur jeg bestemt at hestene har det veldig bra 🙂  Og trives ikke hesten , så finner vi et nytt hjem til den.  Ikke alle hester trives som skolehester. Dersom jeg merker en hest er lei, så får den alltid fri eller andre oppgaver en stund -og så ser vi ann om motivasjonen kommer tilbake.  Dersom dette ikke skjer har den det bedre i et annet hjem.

Den siste uka har jeg vært og prøvd 3 islandshester, 1 fjording og 1 døl.

Og i helga kom den ene hjem til oss :

 

Han heter Morg og er en rød islandsvallak på 12 år 🙂 

 (bildene er tatt av hans tidligere forvert Tone)

 

 VELKOMSTKOMITEEN:

Gull-Viva, Dee Jay, Jeppe, Hajdi, Alva, Frøjel, Hnakki, Abbe, Linus, Miranda og Co

 

 

På tirsdag var Morg med på sin første ridetime. Viderekommende-gjengen hadde barbakridning i grime og 1 leietau på planen.  Dette tok Morg på strak hov 🙂

 

 Mari / Morg,  Karin/ Magnus

 Malin/ Alva,  Sanne/ Hajdi

 Siri / Emil

 Therese/ Fie

 

Det skal bli spennende bli mer kjent med Morg.

Og så fortsetter jakten på minst 1 ny hest til før rideleiren  -følg med 🙂

2 thoughts on “Ny hest på Tajet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *