Da er våren her

Nå har vi hatt SOL hele 2 dager ! Etter ukesvis med gråvær, regn og sludd var det veldig kjærkomment!

Hestene koser seg skikkelig om dagen. Ligger langflate side om side i halmen -og enser nesten ikke at jeg kommer engang.

Søle hører desverre denne årstiden til. Ikke blitt så ille enda, da tælen i bakken ikke er gått helt. men verre blir det jo.. så ser frem mot periode med

sølete hester, spyling av bein og hester inne om natta igjen.  Røyting er også et klart vårtegn- hestene feller pels i hauger og lass om dagen. Jeg prøver børste

endel hver dag -og synes jeg har hestehår overalt!

Idag var det Donna som fikk litt ekstra forpleining.   Etter å ha fått litt pedikyr av hovslager Lena, fikk hun massasje og strigling av Lena og meg -og Donna er en hest som virkelig viser at hun ELSKER dette 🙂   Etterpå var det kraftfor og litt mer børsting før jeg salte opp. Alt for lenge siden hun var blitt ridd, så litt mistenksom til salen-men lot seg lett bestikke av litt kløing.  Rei en halvtimes tid på bane.

Donna er fremdeles til salgs-men har litt liten tru på at hun blir solgt for jeg er jo verdens mest kresne når det gjelder nytt hjem til denne dama… Hun selges kun fordi jeg har dårlig samvittighet fordi hun får så liten oppmerksomhet her. men finner jeg ikke et sted jeg vet hun får det bedre enn her, da får hun heller gå her til pynt 😉  (og kanskje få et føll…)

Luna har det bra borte på for hos Iselin. Hun står hos Heidi -hvor hun har selskap av Atego, Stjerna, Skuggi, Micmaq, Miakoda og Yuma.

 Denne hingsten (bildet) har jeg lyst til å bedekke Luna med til sommeren.. Ikke bestemt enda, så vi får se..

 

Dante trives godt hos forvert i Telemark. Der går han sammen med travere -og skal nå bli innkjørt. Muligens kjøper de han -men det kan hende han kommer på besøk i sommer uansett.

  Timon er solgt og har reist fra Tajet. Han bor nå på Sørlandet og er privathest hos ei 11-år gammel jente. Der står han sammen med 3 islandshester – og Timon er sjefen i flokken!  Vi krysser fingre for at godgutten får et stabilt hjem hos disse flinke hestefolkene.

 Chess er blitt satt bort på for. Han står på Bjerke gård på Ask og der skal han være frem til juli. Der blir han stelt og ridd av 2 jenter -og ellers har også han fått nye islandshest-venner.

 LAU er en av gotlandsrussføllene som ble født her på Tajet for 5 år siden. Han ble solgt som føll, men jeg får stadig oppdateringer -noe som er veldig koselig. På bildet ser dere han lærer seg ballspill 🙂  Lau er blitt en STOR russ -hele 138 cm høy!

Gulliver og hans søster Gulli. Gulliver flyttet i dag til Brøttum og står på samme stall som sin søster. :-) GULLIVER ble nylig solgt til Brøttum. Familien som kjøpte han har fra før søsteren hans Gulli – og som dere ser på bildet er de to veldig like 🙂  Vi håper de holder seg oppdatert videre. De får nok mye glede av denne flotte gutten.

 

De som er på Tajet akkurat nå er :  Taja, Co, Emil, Beauty, Curry, Gull-Viva, Hajdi, Frøjel, Magnus, Abbe, Linus, Donna, Fie, Dee Jay, Jeppe, Oliver, Mim, Fernando, Miranda, Mundur og Hnakki.

Noen vinter/vårbilder (tatt for par uker siden) :

 Stine med moroklumpen MAGNUS  (knabstruper)

 TAJA  (fjord/døl)

 MUNDUR  (island)

 ABBE  (sportsponni)

 HAJDI  (russ)

 DONNA  (araber)

 EMIL  (fjording)

 FERNANDO  (sportsponni)

 GULL-VIVA   (russ)

 LINUS  (knabstruper)

 JEPPE  (shetland)

 FIE  (sportsponni)

 CO  (fjordhest)

 

Jeg håper å se mange av dere her på PÅSKELEIR ! Det er også muligheter for ridetimer og turer i helgene fremover.

One thought on “Da er våren her

  1. Koselig å lese Tajet-oppdatering 🙂
    En del røyting og søle her i gården også – gleder meg veldig til sommertid!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *