Februarhilsen fra Tajet

Været har mildt sagt vært skiftende i vinter. Fra plussgrader frem til over jul, så litt kulde og snø – etterhvert masse snø, og så plussgrader og regn igjen..

Hestene er ikke så glad i vinterregn og har brukt le-husene endel i det siste. De har vært inne i kortere perioder , men ellers har alle sammen vært mest ute -alle i samme flokk.  Og med snøen kom også mye opspart energi, så de har noen skikkelige raserunder om dagen. Vallakene leiker jo masse hver dag -og noen ganger får de tilogmed ertet med seg gamle-hoppene 🙂  Får håpe jeg får tatt noen leke-bilder en dag, men stort sett blir det rolig når jeg viser meg ute med kameraet ..

Nå nærmer det seg vinterleir -jeg gleder meg til noen aktive dager med koselige hestejenter her igjen! Vi har fremdeles ledige plasser -håper å se DEG her også!

 

Bilder fra idag :

Vi har begynt for fullt med rydding og riving i “det hvite hus”/rideleirhuset. Dette er ganske vemodig..mange fine minner herfra. men nå er det jo engang slik -og selv om jeg ikke er spesielt glad for endringer av noe slag, så blir det nok likevel veldig bra med litt nytt her på gården 🙂

 kjøkkenet demonteres… 

 Linus

 Balder  (Kaja sin nordlandshest som er på besøk her nå)

 Oliver og Frøjel er ertekroker

 Emil har fått ståman- foreløpig ikke helt stødig og ganske hakkete, men skal nok bli fin etterhvert

 Timon

 bestevennene Fie og Dee Jay

 Fie

 Jeppe

 Donna

 nye stallen

 Mundur og Chess

 Frøjel

 Beauty

 

Ridekursene er i full gang tirsdager og torsdager. Både hestene og jeg syns det er moro starte igjen etter en ganske rolig januarmåned.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *