ISLAND

Så lenge jeg kan huske har jeg ønsket å reise til Island. Og i år fikk jeg faktisk Islands-tur i bursdagsgave.  så nå i oktober skulle denne drømmen gå i oppfyllelse.

 3 dager i oktober fikk vi på Island. Rakk mye på disse dagene. Nydelig høstvær med sol alle dager .

DAG 1 : reiste fra Sigdal grytidlig morgen sammen med reisefølget vårt Lena og Thomas.  Begge de hadde vært på Island, mens verken Nils-Anders eller jeg hadde vært der før.

Fra Gardermoen tok det i underkant av 3 timer til Keflavik. 2 timers tidsforskjell gjorde at det fremdeles var tidlig formiddag da vi ankom Island.  Etter å ha hentet leiebilen bar det rett til den

BLÅ LAGUNE 

Dette svarte til forventningene -og enda mer. Det var utrolig deilig å bade ute i 40 graders vann! Et flott stort anlegg og ikke så mye folk, så veldig bra.  Et glass Asti , sol over lavefjellene og koselig reisefølge

-turen kunne ikke fått en bedre start.

Sulten begynte melde seg og etter å ha badet ferdig kjørte vi videre og stoppet på en pizza-restaurant før vi kjørte videre til Reykjavik.

maten hadde jeg egentlig vært litt spent på… så for meg sulte-streik forand menyer som kun tilbød føllsteik eller smalahove…  heldigvis hadde de både hamburger, pizza og biff 🙂

Dobbeltbooking på hotellet i Reykjavik -men Baron Foss hotell hvor vi ble sendt til da, lå ikke noe dårligere til.

 fin utsikt og veldig sentralt  (utsikt fra rommet)

Resten av dagen ble tilbrakt i Reykjavik.

DAG 2 :  Etter frokost var det igjen litt kikking i shopping-gatene.  Klokka halv tolv ble Lena og jeg hentet på hotellet- vi skulle på ridetur!  (mens gutta dro på en guidet ATV-tur)

Dette var noe jeg gledet meg veldig til! Å ri islandshest på Island er jo noe man som hestemenneske bare må oppleve minst 1 gang!

  “Ishestar”  er et stort ridesenter rett utenfor Reykjavik.

 i mottakshallen /restauranten på Ishestar

 stallen

Vi hadde meldt oss på en tur for godt øvede ryttere. Foruten lederen av turen (ei ungjente fra Tyskland) var det 3 andre ryttere – 1 jente fra england , 1 jente fra Skottland og en australsk lege.

Vi ble spurt etter erfaring og ble utdelt hester etter det.  jeg fikk en nydelig skimmelvallak ved navn Grettir .

 jeg og Grettir % Lena og Brinja

 hvilepause underveis 

 utrolig spesiell natur på Island. Vi rei gjennom skikkelig eventyrlandskap

 øde så langt øye kan se

 

Etter rideturen ble vi hentet av gutta og så bar det avgårde i bilen igjen. veldig kjekt å ha bil -fikk sett og rakk mye mer da. 

Dro innom 2 shoppingsentre før vi kjørte tilbake til hotellet.  Så var det tid for å teste reykjaviks uteliv .

 

 DAG 3 :  Etter nok en god frokost pakket vi sakene og forlot hotellet i elleve tia. Kjørte deretter rundt for å opplve mer

av denne fantastiske øya.

 Ved Thingvellir

 veldig spesielt med kokende vann ute i naturen

 hadde ikke så lyst til å bade her…

 hester var det overalt !

 

Vi rakk se mye denne dagen også ,og plutselig var det på tide å kjøre til flyplassen.  Turen til island var over.

Men jeg skal tilbake engang.

One thought on “ISLAND

  1. Hi there! Would you mind if I share your blog with my twitter group?

    There’s a lot of people that I think would really enjoy your
    content. Please let me know. Cheers

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *