FERNANDO

FERNANDO  er absolut også en av Tajet-klanen selv om han ikke lengre er min.

Jeg kjøpte han som 3-åring fra samme sted som beauty er født.  Jeg husker jeg ble helt forelsket ved første øyekast. Velbygd og pen gråskimlete med kullsort man og mørke levende øyne.  Han var vanskelig å få på henger, sto og steilet over stallveggene de første dagene og kastet av rytteren når han skulle innris.  Men da dette var unnagjort var han snillheten selv. Veldig rolig og grei. med litt egne meninger -noe han har fortsatt med -men alltid blid og morsom.

På ridetimene ville han gjerne inn på midten og prate med meg -men det holdt peke ut på sporet så gikk han lydig dit (til småjentenes store overasskelse).

Helene var steller og forrytter for Fernando i flere år før hun kjøpte han . Hun har nå eid han i mange år og de har gjort mye moro sammen. Det er ikke vanskelig se at de er veldig glad i hverandre.

Jeg har fått låne fernando endel av helene , og han fungerer flott til nybegynnere -rolig som han er. Og han er helt klart den jeg stoler mest på av alle hestene her. Skulle jeg sovet bak noen bakbein en natt måtte det bli hans 😉

Han er en skikkelig koseklump som liker være med. Kommer alltid bort i inngjerdingen og følger gjerne etter meg når jeg fikser gjerde eller plukker plast.

For noen år siden fikk Fernando forkalkninger i bena og han er nå delevis pensjonist.

One thought on “FERNANDO

  1. likte disse bloggene jeg, lene! hehhe, alltid moro å les om tajet hestene da 🙂 lærer jo faktisk masse også!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *