Skikkelig søle-høst

Frem til høstferien var det fint vær og hardt og tørt i inngjerdingene. De siste ukene har det vært det totale motsatte. Litt lei regn og søle nå kan man si…

Det er utrolig MYE jobb med 24 hester om dagen.  Hestene kan ikke gå i hovedinngjerdingen, både fordi det er bløtt der og fordi vi driver og bytter gjerdetråd og ståper platteng til for-hekk.  På det meste har jeg hatt hester 7 forskjellige steder rundt i inngjerdinger og staller… Det er ikke få kg vann, høy og møkk som blir bært/trillet rundt om dagen. Hestestellet tar 3 timer mer tid daglig enn normalt… Trenger kanskje ikke si at jeg gleder meg litt til vinter og alle hestene i en flokk igjen..

 gleder meg til hele gjengen er samlet her igjen

På de verste uværsdagene er det ganske kjekt å være liten. Oliver kan mosjonere inne i stallen han (får til og med plass til å trave) !

Bra Lotta hjelper til for nå om dagen er det fulle staller -og MYE å møkke 🙂

 den nye “bånd-hunden ” vår 🙂  Sindy er vaktbikkje

Når hovedinngjerdingen er oversvømmet er det greit å ha 9 andre inngjerdinger å bytte rundt på

men søle blir det fort overalt… så blir litt spyling av ben om dagen.

Til og med oppi skogen blir det sølete – men heldigvis er dette beitet så stort at det er nok av tørre områder og.

Ellers står alt bra til her på Tajet.  Ridekursene går sin vante gang – og det er moro å følge utviklingen på ungene -og se hvor flinke de blir. Nå rir alle nybegynnerne uten leier , øvet-gjengene begynner bli trygge på storebanen og viderekommende – gjengen blir stadig flinkere i sprang og dressur (og må dessuten stadig ha med kake etter noen fall ) 🙂  Jeg storkoser meg med kursene og synes jeg har verdens beste jobb.  

One thought on “Skikkelig søle-høst

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *